SpamTitan Gateway jest kompleksowym rozwiązaniem bezpieczeństwa które chroni firmy i pracowników przed niechcianymi wiadomościami email w och skrzynkach pocztowych. Technologia ta zapewnia do 99,7% skuteczności w wykrywaniu spamu, a także blokowanie wirusów i złośliwego oprogramowania. System ten w pełni konfigurowalny jest przez administratorów oraz posiada przejrzysty interfejs dostępny dla każdego użytkownika poczty.
Poniżej opisujemy standardową funkcjonalność dziennego raportu kwarantanny, który wysyłany jest w postaci wiadomości email. Standardowa wiadomość o stanie kwarantanny wygląda w poniższy sposób:
Po otrzymaniu powyższej wiadomości użytkownik systemu w prosty sposób może decydować o losie pojedynczej wiadomości oraz całej zawartości pozostającej w kwarantannie. Użytkownik ma też możliwość zmienić preferencje systemu powiadamiania oraz częstotliwość dostarczania raportu.
Oprócz tego każdy z użytkowników systemu ma możliwość wglądu w swoje ustawienia i zawartość kwarantanny w dowolnej chwili. W tym celu należy zalogować się do systemu z wykorzystaniem zwykłej przeglądarki internetowej.
W momencie pierwszego logowania do systemu nie jest wymagane angażowanie administratora systemu wystarczy skorzystać z funkcji przypomnienia hasła. Po wpisaniu swojego adresu e-mail system dostarczy aktualne hasło do skrzynki pocztowej użytkownika.
Po prawidłowym zalogowaniu otrzymujemy dostęp do preferencji konta:
Mamy również możliwość zdefiniowania swoich preferencji filtrowania poczty tworząc tzw. białe i czarne listy. Ustawienia te dotyczą tylko konta danego użytkownika i są hierarchicznie zależne od globalnych ustawień związanych z domeną i całym systemem Spamtitan.
Pozostaje nam jeszcze zakładka kwarantanny, w której znajdują się wszystkie wiadomości poddane ocenie użytkownika. Z tego miejsca możemy zdecydować o charakterze wiadomości. W wypadku braku działań po stronie użytkownika domyślnie wiadomości przechowywane są przez ostatni miesiąc.